Завдання І (шкільного ) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії, 2017-2018 н. р. 7 клас

Завдання
 І (шкільного ) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
 з  географії, 2017-2018 н. р.
7 клас

Теоретичний тур:
1. Визначте прізвище вченого, якого називають «батьком географії»:
А. Геродот.    Б. Ератосфен.     В. Платон.    Г. Анаксімандр.
2. Що з нижченаведеного НЕ сприяє підвищенню солоності океанів?
А. замерзання морської води          В. випаровування
Б. глибоководні течії                        Г. танення айсбергів
3. Що з наступного НЕ є частиною вулканів?
А. кальдера                                     В. Попільні конус
Б. останцово пагорб                       Г. кратер
4. Яка з цих країн не має виходу до моря?
А. Ефіопія                                       В. Ірак
Б. Уругвай                                      Г. Сенегал
5. Що з наступного НЕ асоціюється з річковими долинами?
А. стариці                                       В. заплавні болота
Б. морські тераси                           Г. закруту
6. Виберіть правильне твердження:
А.Географічні карти мають спотворення різного ступеня.
Б. За паралелями визначають географічну довготу.
В. За меридіанами визначають географічну широту.
Г.Градусну сітку утворюють горизонталі та бергштрихи.
7. Виберіть море, в якому солоність води найбільша:
А. Карибське.            В. Червоне.
Б. Саргасове. Г.Філіппінське.
8.Виберіть назву лісової природної зони, у якій найбільше ярусів (верхній досягає висоти 80 м і вище):
А. Хвойні.      В. Широколистяні.
Б. Мішані.     Г.Вологі екваторіальні.
9. Визначте, яка із частин Океанії об’єднує два великих острови – Північний і Південний:
А. Меланезія.                    Б.Мікронезія.
В.Полінезія.                      Г. Нова Зеландія.
10. Визначте протоку, яка єднає Червоне море з Індійським океаном:
А. Мозамбіцька.                Б. Баб-ель-Мандебська.
В.Гібралтарська.               Г.Аденська.



Завдання 1 (6 б)
1.     Поясніть, як залежить клімат прибережних територій від океанічних течій.
Наведіть конкретні приклади.

Завдання 2
1.     Розв’яжіть задачу.
Поясний час на меридіані 400 сх. д. становить 6 год. 30 хв. Яким буде місцевий час на меридіані 1200 сх. д.? (10 б.)
2.     Визначте масштаб карти, якщо відомо, що 10 см на карті відповідають 1000 км на місцевості.                                                                                                                 (10 б.)
Завдання
 І (шкільного ) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
 з  географії, 2017-2018 н. р.
8 клас

Тестові завдання (12 балів)

1.    Крайня  точка  України, від  якої  відстань  до  Києва   є  найменшою:
а) м. Чоп                                              в) с.
Рання Зоря
б) с. Грем’яч                                       г) мис  Сарич

2.Адміністративна область  України, яка  межує  з  чотирма  іноземними  державами:
       а) Львівська                                       в) Чернівецька
       б) Закарпатська                                 г) Одеська
 
 3.Установіть відповідність у парах «об’єкт  - спосіб його позначення на географічних картах».
 



1. Середньорічні температури на  певній території                             
2.Поширення певного виду тварин   
3.Родовище залізної руди                  
4.Поширення гірських порід  юрського періоду
                                                               А. Картограм
Б. Значків
В. Ізоліній
Г. Якісного фону
Д.Ареалів                                                                    



4.Встановіть відповідність між водними об’єктами та їх характеристиками:
 



1. Байкал                            
2. Азовське                         
3. Аравійський                   
4. Амазонка                        

А. Найглибше море    
Б. Найбільший півострів
В. Наймілкіше море
Г. Найглибше озеро           
Д. Найдовша річка



5.Розташуйте послідовно території України в порядку послідовності їх приєднання до України.
А) Крим;                                                Б) Північна Буковина;
В) Закарпаття;                                       Г) Західна Україна.

6.Розташуйта послідовно висотні пояси Альп, починаючи від підніжжя.
А) хвойні ліси;                                       Б) субальпійські луки;
В) широколисті ліси;                             Г) мішані ліси.

Завдання 1 (6 б)
На контурній карті світу позначте: Азовське море, Гвінейська затока, Лабрадор, Ніагара, Босфор, г.Косцюшко.

Завдання 2
1.Розставте географічні об’єкти по материках та океанах: (6 б.)
Магелланова протока, п – ів Сомалі, Біле  море,  гори Апалачі, затока Географа, Саргасове море.

2. Чому грецькі вчені античної епохи цікавилися територією, яку займає сучасна Україна? Які її територіальні частини були вивчені краще й чому? У яких прадавніх джерелах ми знаходимо перші географічні відомості про територію нашої держави?  (6 б.)
Завдання
 І (шкільного ) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
 з  географії, 9 клас
2017-2018 н. р.
І. Завдання з вибором однієї правильної відповіді (3 бали).
1. Визначте форму організації виробництва – «… - зосередження діяльності підприємства на виробництві певної однорідної продукції»:
А  Кооперування.              Б  Спеціалізація.
В  Комбінування.              Г  Агломерування.
2. Яка держава не належить до країн «Великої двадцятки»?
А  Італія.                           Б  Бразилія.
В  Іспанія.                         Г  Південна Африка.
3. Яка економічна система грунтується на централізованому(державному) управлінні, плануванні і контролі?
А  Традиційна.                Б Планова.
В  Ринкова.                      Г Змішана.

ІІ. Завдання на визначення відповідності (по 1 балу за кожну правильну відповідь) – 7 балів
1.    Установіть відповідність між категорією економічного розвитку та країнами:
1   «Центр»                     А   США, Нігерія, Білорусь.
2   «Напівпериферія»    Б    Росія, Китай, Індія.
3   «Периферія»             В   Велика Британія, Швейцарія, Фінляндія.
                                        Г   Сомалі, Ефіопія, Ліберія.

2.    Установіть відповідність між видами господарської діяльності та головними негативними наслідками для довкілля.
1  лісозаготівля                         А  забруднення довкілля пестицидами;
2  спорудження ГЕС                Б  затоплення частини земель;
3  рослинництво                       В  посилення темпів водної ерозії;
4  виробництво                         Г  забруднення атмосфери димом і газами;
    електроенергії на ТЕС        Д  посилення зсувних  процесів та селів у
                                                       горах.

ІІІ.  Завдання на визначення  правильної  послідовності  (8 балів).
1.    Установіть послідовність зростання родючості грунтів, починаючи з найменшої.
А  чорноземи звичайні;          Б  сірі лісові;
В  чорноземи південні;           Г  дерново-підзолисті.
2.    Установіть послідовність збільшення площі водосховищ.
А  Каховське;                         Б  Дністровське;
В  Печенізьке;                        Г  Кременчуцьке.



IV. Вибрати із семи варіантів відповідей  три  правильні (3 бали).
1.    Оберіть три галузі, які входять до складу первинного сектора національної економіки.
1)    Машинобудування;
2)    будівництво;
3)    транспорт;
4)    сільське господарство;
5)    добувна промисловість;
6)    освіта;
7)    рибне господарство.

Завдання 1 (за кожен правильно нанесений обєкт 1 бал) – 12 балів.
На контурну карту України нанесіть крайні точки, географічний центр  та  країни, з якими межує  Україна.

Завдання 2 - 12 балів.
1.    Коли і чому виникає можливість розвивати третинний сектор економіки? (6 балів).
2.    Виділіть 2 регіони України з найбільш напруженою екологічною ситуацією. Поясніть причини її виникнення (6 балів).





                                              Максимальна кількість балів - 45 .
Завдання
І (шкільного ) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
з  географії, 2017-2018 н. р.
10 клас
І. Завдання з вибором однієї правильної відповіді.
1. Виберіть правильні географічні координати м. Києва:                                                         (2 бала)
     А. 51о  пн.ш., 31о сх.д..
     Б. 90о пн.ш., 100о зх.д.
     В. 40о пд.ш., 80о сх.д.
     Г. 90о пд.ш., 120о зх.д.
2. Оберіть групу країн світу, в яких проживає найбільша кількість людей:              (2 бала)
     А. Китай, Індія, США, Індонезія.
     Б. Китай, Індія, Україна, Білорусь.
     В. Китай, Японія, Польща, Венесуела.
     Г. Китай, Індія, Росія, Ватикан.
ІІ. Завдання на визначення відповідності.
3. Визначте відповідність між річками й океанами, до басейну яких вони   належать: (2 бала)                                                                                                                                                       
      1. Ельба.                                      А. Внутрішнього стоку.                                  
      2. Меконг.                                               Б. Північного Льодовитого.
      3. Лабрадор.                                           В. Тихого.
      4. Кейп-Йорк.                                         Г. Атлантичного.
                                                                       Д. Індійського.
4. Вкажіть відповідність між океанами та їхніми характерними рисами.                  (2 бала)
       1. Північний Льодовитий.       А. Розташований найглибший океанічний жолоб.
       2. Індійський.                            Б. До басейну океану належить найсолоніше море світу.
       3. Атлантичний.                                    В. Розташований Бермудський трикутник.
       4. Тихий.            Г. Зовсім немає океанічних хребтів.
                        Д. Посідає друге місце за кількістю островів.
ІІІ.  Завдання на визначення  правильної послідовності.
5.         Визначте правильну послідовність процесів взаємодії природи і суспільства,    що призводять до екологічних проблем:                                                                                             (2 бала)
      А. Забруднення навколишнього середовища.
      Б. Освоєння нових територій.
      В. Збільшення обсягів видобутку ресурсів.
      Г. Повернення відходів виробництва.
 6.  Вкажіть хронологічну послідовність розширення Європейського Союзу   на прикладі запропонованого переліку країн:                                                                                                              (2 бала)
      А. Франція, Бельгія, Нідерланди, Ірландія.
      Б. Румунія, Болгарія.
      В. Фінляндія, Швеція.
      Г. Словаччина, Польща, Угорщина.

Завдання 1.
1.Існує відповідна  соціально - економічна типологія країн світу. До якого типу країн належить Україна і чому?
                                                                                                                                           (6 балів)
2. Позначте на контурній карті найбільші мегаполіси світу, 5 агломерацій  і 3 країни, де рівень урбанізації становить 100 %.   
                                                                                                                                            (6 балів)         
Завдання 2.
1.         Чи існує залежність між показником густоти населення і природними   умовами, а також рівнем економічного розвитку тієї чи іншої території?                                   (6 балів)                     
 2. Наведіть приклади впливу людини на природу Запорізької області.  
                                                                                                                                          (6 балів)
Завдання
 І (шкільного ) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
 з  географії, 2017-2018 н. р.
11 клас

Тести (12 балів)
І. Вибір правильної відповіді
   1. Вкажіть спільні риси таких течій Гвінейська, Бенгельська, Бразильська Гольфстрім:
       а) Теплі течії;                               в) Холодні течії;
       б).Атлантичному океані;            г) Розташовані в Тихому океані
   2.  Вкажіть назву течії Світового океану, щодо якої вживають вислів «ревучі сорокові»:
        а) Гольфстрім;                            б) Західних Вітрів;
        в) Перуанська;                            г) Північноатлантична.
ІІ. Визначити відповідність
1.     Між островами та частинами Світового океану, в яких вони розташовані:
а) Острів Ісландія;                                       1. Індійський океан;
б) Острів Шрі-Ланка;                                             2. Балтійське море;
в) Гавайські острови;                                              3. Норвезьке море;
г) Сааремаа;                                                 4. Тихий океан;
                                                                                  5. Середземне море
2. Між галузями транспортного машинного будування і центрами їх розвитку
а) залізничне машинобудування;
б) автомобіле-будування;                           1. Запоріжжя;
в) літако-будування;                                               2. Луганськ;
г) судно-будування;                                   3. Київ;
                                                                                   4. Кіровоград;
                                                                                   5. Миколаїв
ІІІ. Визначте послідовність
  1. Розташуйте найвищі вершини у напрямку з півночі на південь:
а) Аконкагуа;
б) Еверест;
в) Говерла;
г) Мак-Кінлі
2. Розташуйте вказані території в порядку зростання кількості опадів:
а) Чорноморсько-Азовське узбережжя
б) Південний берег
в) Гірські райони Карпат
г) Лісостепова зона

Завдання 2 (6 балів)
           На контурну карту нанести країни, що входять до складу ОПЕК
           Завдання 3  (12 балів)
1. Дайте порівняльну характеристику Франції та Італії
2. «Природа – неподільна, а перебіг природних процесів (а разом з тим і розповсюдження
 забруднення) не зважає на державні кордони.» Аргументуйте цю тезу відомими вам
прикладами

Комментарии